Proste Zasady Gry Bitewnej

Bitwy Lądowe

Cel Gry:

Celem gry jest pokonanie przeciwnika poprzez wyeliminowanie wszystkich jego jednostek, zdobycie jego bazy lub osiągnięcie celu scenariusza.

Przygotowanie:

Każdy gracz ustawia swoje jednostki po przeciwnych stronach stołu. Stół może mieć dowolny rozmiar, ale zaleca się obszar 6×4 stóp (183×122 cm) – większość gier wojennych używa stóp i cali, więc powinieneś być z nimi zaznajomiony. Aczkolwiek dla uproszczenia, nasze zasady uzywaja centrymetrow. Gdyz wiekszosc z was pewnie ma w domu jakas miarke w centymetrach.

Sekwencja ruchów:

Gra toczy się w turach, podczas których każdy gracz wykonuje ruch i/lub atak swoimi jednostkami.

Inicjatywa:

Gracze rzucają kostką (K6) na inicjatywę, a ten, kto wyrzuci wyższy wynik, zaczyna pierwszy. W przypadku jednakowego wyniiku rzucają ponownie.

Ruch:

Każda jednostka porusza się o określoną liczbę CM na turę w zależności od typu:

  • Piechota: 10 cm
  • Czołgi: 30 cm
  • Transportery Opancerzone: 35 cm

Ataki.

Jednostki mogą atakować wrogie jednostki w zasięgu o ile mają je w polu widzenia (między celem a strzelającym nie ma żadnych przeszkód).

  1. Rzuty ataku: Atakujący rzuca tyloma kostkami ile wynosi wartość ataku jednostki. Każdy wynik 4 lub wyższy to sukces i zadaje trafienie.
  2. Rzuty obrony: Broniący się rzuca jedną kostką za każde trafienie. Każdy wynik równy lub wyższy od wartości obrony jednostki to udana obrona (OB).
  3. Obrażenia: Za każde nie obronione trafienie, jednostka broniąca się otrzymuje 1 punkt obrażeń. Jeśli jednostka zostanie zredukowana do 0 punktów wytrzymałości (W), zostaje wyeliminowana z gry.

Zdolności specjalne:

Niektóre jednostki mogą mieć zdolności specjalne, które pozwalają im poruszać się dalej, atakować wiele jednostek lub zapewniać bonusy pobliskim jednostkom.

Warunki zwycięstwa:

Gra kończy się, gdy jeden z graczy wyeliminuje wszystkie jednostki przeciwnika, zdobędzie jego bazę lub osiągnie cel scenariusza. Jeśli żaden z graczy nie osiągnie zwycięstwa po określonej liczbie tur, gra zostaje uznana za remis.

Statystyki jednostek:

Typ jednostkiRuch (cm)Zasięg ataku (cm)Atak (ATK)Obrona (OB)Wytrzymałość (W)Wartość punktowa / koszt
Piechota103020310
Czołg3010046550
Transporter opancerzony355020420

Przykładowa tura gry:

  1. Inicjatywa: Gracze rzucają kostką, aby określić, kto zaczyna.
  2. Ruch: Gracze naprzemiennie poruszają swoje jednostki (Gracz 1 Ruch jedną jednostką, potem Gracz 2 Ruch jedną jednostką).
  3. Atak: Gracze naprzemiennie wykonują ataki (Gracz 1 Atak, potem Gracz 2 Atak).
  4. Kolejne tury: Gracze kontynuują naprzemienne tury do osiągnięcia warunków zwycięstwa.

Opcjonalne zasady:

Dodatkowe zasady mogą obejmować:

  • Efekty terenu: Jednostki w lesie lub budynku mają +1 do obrony.
  • Testy morale: Jednostki z muszą zdać test morale (rzuć 1d6, 4+ = sukces) po utracie połowy punktów wytrzymałości. Test na morale przechodzi jednostka po utracie połowy lub więcej punktów wytrzymałości.
  • Zaawansowane statystyki jednostek: Uwzględniające różne poziomy ataku, obrony i ruchu w zależności od typu jednostki.