Opublikowano

Historia statku Frithjof / Emsstrom MMSI 211278890 Od służby w ochronie rybołówstwa do atrakcji nurkowej w Torbay

Wstęp

Frithjof to niemiecki statek do ochrony rybołówstwa, pierwotnie operowany przez Federalne Biuro ds. Żywności i Leśnictwa (Bundesamt für Ernährung und Forstwirtschaft). Później został przemianowany na Emsstrom i wykorzystywany jako okręt szkoleniowy. Jego historia to fascynujący obraz zmiany przeznaczenia i tragicznego końca w wodach Torbay w Devon, w Wielkiej Brytanii.

Kategoria Dane statku
Nazwa Frithjof (1968–1997)
Emsstrom (1998–2013)
Budowniczy Schlichting-Werft
Rok ukończenia 1968
Identyfikacja Znak wywoławczy: DFQO
Numer IMO: 6922705
Numer MMSI: 211278890
Los Zatonął koło Torquay, Anglia
Ogólne charakterystyki
Dopuszczalna masa całkowita 1,716 GRT
Wyporność 2,310 ton
Długość 76,76 m (251,8 stóp)
Szerokość 77,79 m (255,2 stóp)
Zanurzenie max. 5,14 m (16,9 stóp)
Zainstalowana moc 2,800 KM
Napęd Przekładnia diesel-elektryczna
Prędkość 15 węzłów (28 km/h; 17 mph)
Załoga 35

Początki jako Frithjof

Zbudowany w 1968 roku, statek mierzył 76,76 metrów długości i osiągał maksymalną prędkość 15 węzłów. Początkowo służył do monitorowania i egzekwowania przepisów dotyczących rybołówstwa w niemieckich i międzynarodowych wodach aż do 1997 roku. Był operowany przez Federalne Biuro ds. Żywności i Leśnictwa.

Drugie życie jako Emsstrom

Po zakończeniu misji ochrony rybołówstwa, statek został przemianowany na Emsstrom i używany jako okręt szkoleniowy w Leer. Skupiał się głównie na edukacji filipińskich marynarzy. Niestety, z powodu trudności finansowych, działalność statku została zakończona w 2012 roku.

Tragiczny koniec w wodach Torbay

Emsstrom został sprzedany firmie World Towage & Salvage Corp. w Panamie i był holowany do Turcji, prawdopodobnie w celu złomowania. Niestety, podczas holowania doszło do kolizji z holownikiem Christos XXII u wybrzeży Torbay w Devon. Emsstrom, który nabierał wody i przechylił się, zderzył się z holownikiem, co doprowadziło do jego zatonięcia. Wrak leży teraz na głębokości 27 metrów i jest dostępny dla nurków.

Oto film przedstawiający model statku w skali 1:1250, wykonany zaledwie kilka mil morskich od Torbay, gdzie zatonął.

Nurkowanie wokół wraku Emsstrom: Nowa atrakcja dla entuzjastów podwodnych przygód.

Ostateczne zatonięcie Emsstrom stało się niespodziewanie korzystne dla lokalnej gospodarki i przemysłu nurkowego. Wrak, który spoczywa teraz na dnie w pobliżu Tor Bay, przyciąga entuzjastów nurkowania z całego świata, przynosząc tym samym znaczący dochód dla regionu. Jak zauważa Mark Layton z Teign Diving Centre, nowy wrak to „naprawdę świetny atut”, który ma potencjał przyciągnąć tysiące nurków każdego roku. Nie tylko oni, ale i ich towarzysze, korzystają z lokalnych udogodnień, co przekłada się na zyski dla hoteli, pubów, restauracji i sklepów w okolicy.

Niemiecki statek Frithjof potem Emsstrom MMSI 211278890

Podsumowanie

Historia Frithjof/Emsstrom to zaskakujący obraz zmiany ról i tragicznego końca. Od misji ochrony rybołówstwa, przez edukacyjne zadania, aż po ostateczne zatonięcie, los tego statku zawsze będzie stanowił interesujący rozdział w historii morskiej.
Historia Frithjof/Emsstrom to zaskakujący obraz zmiany ról i tragicznego końca. Od misji ochrony rybołówstwa, przez edukacyjne zadania, aż po ostateczne zatonięcie, los tego statku zawsze będzie stanowił interesujący rozdział w historii morskiej.

Dodatkowe Informacje i Przypisy

Wpis na Wikpedia https://en.wikipedia.org/wiki/MV_Emsstrom